Uutishuone

Hejcos Perfect Curve-mallisto on kunnianosoitus naisille

- Perfect Curve on kunnianosoitus plus-koon naisille ja se korostaa naisellisia muotoja sen sijaan, että niitä piiloteltaisiin. Olemme ensimmäisiä Skandinavian markkinoilla ja toivomme, että aloitteemme toimii lähtökohtana aivan uudelle ajattelutavalle koko toimialalla ”, sanoo Marlene Groszman, Hejcon suunnittelupäällikkö.

Perfect Curve -malliston myötä Hejco panostaa entistäkin enemmän hoitoalalla työskentelevien naisten klassisiin vaarantamatta työskentelymukavuudelle tärkeätä istuvuutta. Koot, jotka alkavat 44: stä, on suunniteltu plus-koon naisten vartalomuodoille. Hejcolle onkin tärkeää, että jokaisella on oikeus tuntea olonsa mukavaksi, tyylikkääksi ja ylpeäksi työvaatteissaan.

- On aika katsoa työvaatteita uudella tavalla. Perfect Curve -malliston työvaatteet korostavat plus-koon naisten vartalonmuotoja eikä yritä piilottaa heitä, Marlene Groszman sanoo.

Eroon miesten työvaatteista

Tähän asti näiden naisten on pitänyt tyytyä unisex-vaatteisiin, jotka on usein suunniteltu miesten vartalonmuotojen pohjalta. Hoitotyön toimialalla, jossa Hejco on johtava asiantuntija, työskentelee kuitenkin pääasiallisesti naisia. Perfect Curve-malliston työvaatteilla halutaankin tuoda hyvinvointia, itseluottamusta sekä ylpeydettä itsestään näille naisille. Malliston avulla voimme varmistaa, että työvaatteita käyttävät voivat liikkua ja työskennellä vapaasti koko päivän ja siksi eri malleja on koekäytetty paljon.

- Tavoitteena oli yhdistää toiminnallisuus sekä imarteleva estetiikka. Esimerkiksi, kuinka tunika käyttäytyy yllä liikutellessasi käsiäsi ylös tai alas? Perfect Curve perustuu täysin käyttäjän tarpeisiin, joiden tärkeyden huomasimme koekäytön aikana, Marlene sanoo.


Erittäin positiivista palautetta

Saimme viime syksynä Swedental-messuilla erittäin positiivisen vastaanoton, kun vierailijat saivat koekäyttää malliston työvaatteita.

- Itse asiassa useat näistä naisista ovat soittaneet meille vain kiittääksemme meitä. Kauan ennen malliston lanseeraamista se sai monet erittäin iloiseksi ja sanomaan “Viimeinkin!”.  Sellainen palaute tuntuu aivan loistavalta, Marlene Groszman sanoo.

Häntä on inspiroinut nuorten naisten sukupolvi, joka on sosiaalisessa mediassa aktiivinen ja erityisesti kehopositiivisuuden asialla. Tulevaisuudessa Marlene Groszman toivoo tämän muutoksen näkyvän entistäkin enemmän myös työvaatteiden suunnittelussa.           

- Uskon, että jos tunnet olosi hyväksi ja nautit olostasi, niin suoriudut paremmin myös työpaikallasi, hän toteaa lopuksi.

Kansainväliset yritykset Ruotsin Boråsista investoivat tekstiilien kierrätykseen

11.02.2020

Huomenna Hejco julkaisee yhteistyössä Rekotexin kanssa ensimmäisen kierrätetyn malliston, johon on käytetty ruotsalaisen Swegmarkin ylijäämäkankaita.

- Tämä ensimmäinen mallisto on rajallinen, mutta suunnitelmana on tehdä 1-2 kokoelmaa vuodessa, joissa käytämme jo valmistettuja kankaita, Hejco toimitusjohtaja Helen Landerborn sanoo.

Uusi mallisto ei koostu vain urheilullisemmista vaatteista, jotka on valmistettu ylimääräisestä toiminnallisista materiaaleista - se on myös aidosti kierrätetty. Yhdistelmä, jonka Hejcon tuotepäällikkö Emma Ivarsson uskoo tekevän mallistosta ainutlaatuisen ja vastaavan erityisesti nuoremman sukupolven kysyntään.

- Yhä useammin ihmiset haluavat lisäksi käyttää toiminnallisia materiaaleja työssään, joten kysyntä mallistolle on selvästi olemassa. Kierrätettävän, toiminnallisen malliston luominen tuntuikin itsestäänselvyydeltä, etenkin tiedostaville nuorille. Se on myös täysin yhdenmukainen muiden kestävän kehityksen tavoitteidemme kanssa.

Ivarssonin mukaan tekstiiliteollisuudella on valtava vaikutus ympäristöön etenkin tuotantovaiheessa. Hyödyntämällä jo valmistettuja korkealaatuisia kankaita voikin tehdä ison muutoksen. Asiasta on samaa mieltä myös Rekotexin perustaja Marie Jonsson.

¬– Olemme perustamisestamme ​​lähtien myyneet yli 20.000 metriä eli noin 10.000 kiloa ylituotettuja kankaita Hejcon kaltaisille yrityksille. Jokainen kilo kangasta, jonka he käyttävät uudelleen uuden kankaan tuottamisen sijasta, tarkoittaa noin 10.000 litraa säästettyä vettä ja jopa 1 kg vähemmän käytettyjä kemikaaleja verrattuna esimerkiksi vastavalmistettuun puuvillaan, hän sanoo.

Rekotexin digitaalinen palvelu on merkittävä kohtaamispaikka tekstiiliteollisuudessa työskenteleville vastuullisille yrityksille. Haetun materiaalin, määrän ja värin perusteella yritykset löytävät siellä toisensa. Tällä kertaa Swegmarkin kangas oli jo samassa maassa kuin Hejcon tuotanto, mikä tarkoitti, että he myös välttivät turhaa kuljetusta.

- Pidämme yhteistyötä Rekotexin ja Hejcon kanssa strategisesti tärkeänä, jotta jatkossakin ylimääräisiä kankaitamme voitaisiin hyödyntää. Olemme erittäin tyytyväisiä siitä, että olemme löytäneet kumppaneita, joiden kanssa voimme yhdessä osoittaa uuden tekstiiliteollisuuden tuotantosuunnan. Ja siinä Rekotexin palvelu on toiminut erittäin hyvin yhdistäessään meidät. Toivomme jatkavamme yhteistyötämme jatkossakin, sanoo ruotsalaisen Swegmarkin toimitusjohtaja Christina Holmqvist.

Hejcon julkaistava urheilullinen mallisto koostuu korkeavyötäröisistä legginseistä, sekä yläosata. Värit ovat harmaa sekä violetti kokovaihtoehdoilla 2XS-3XL.

 

Lisätietoja:
Emma Ivarsson, tuotepäällikkö Hejco, emma.ivarsson@hejco.com, 070-733 30 84
Helen Landerborn, toimitusjohtaja Hejco, helen.landerborn@hejco.com, 070-080 77 82
Marie Jonsson, RekoTexin perustaja, marie@rekotex.se, 073-986 36 86

Tietoa Hejcosta
Hejco on osa Fristads Kansas -konsernia, jonka pääkonttori sijaitsee Ruotsin Boråsissa. Hejcolla on toimintaa Ruotsissa, Suomessa ja Tanskassa, ja sitä myydään myös Norjassa lisäksi Benelux-maissa ja jakelijoiden kautta muissa maissa. Fristads Kansas Group on Euroopan suurin ammattilais- ja profiilivaatteiden toimittaja, jolla on useita vahvoja tuotemerkkejä, kuten Fristads, Kansas, Hejco, Acode, Martinson, B&C, Wenaas ja Bragard. Konserni toimii yli 20 maassa noin 450 miljoonan euron liikevaihdolla ja sillä on kolme omaa tuotantolaitosta, joissa työskentelee noin 1 600 työntekijää.

“Isossa maailmassa olemme pieni yritys, mutta meillä on mahdollisuus vaikuttaa ja luoda merkityksellisiä edistysaskelia, olen vakuuttunut siitä"

08.10.2019

"Yritykset eivät selviä tulevaisuudessa, ellei heillä ole selvää, mitkä ovat yrityksen tavoitteet ympäristöasioissa" - Emma Ivarsson, tuotepäällikkö Hejco.

"Jotta todellinen ero saadaan aikaan, meidän on työskenneltävä useiden eri aloitteiden kanssa eri tasoilla samanaikaisesti" - Emma Ivarsson, tuotepäällikkö Hejco.

 

Emma Ivarsson on työskennellyt tuotepäällikkönä Hejcolla noin 1,5 vuotta ja työskennellyt aikaisemmin tekstiili- ja muotiteollisuuden parissa yli 20 vuotta - mm. ostajana H&M: llä sekä yrityskehittäjänä pienissä ja keskisuurissa tekstiiliyrityksissä monien vuosien ajan. Pitkällä kokemuksellaan sekä arvoperusteisella työskentelytavallaan hänestä tuli nopeasti yksi niistä ihmisistä, jotka työnsivät Hejcon kestävän kehityksen tavoitteita kohti sen tärkeintä ohjenuoraa: välittämistä.

- Tämä arvo todella välittyy kaikista työntekijöistä sekä kaikesta, mitä teemme. Kaikille onkin tärkeää, että jatkamme aktiivista työskentelyä kestävyys-, ympäristö- ja ilmastokysymyksissä, ja täällä tuotekehityksessä olemme tärkeässä asemassa tässä kokonaisuudessa, Emma sanoo.

Yksi hänen ensimmäisistä tehtävistään olikin tuoda tuotekehitystiimi ihmisistä, jotka pystyvät tapaamaan asiakkaan ja ymmärtämään heidän todelliset tarpeensa nopeasti suunnittelun, uusien vaihtoehtoisten materiaalien sekä tehokkaan tuotekehitysprosessin näkökulmasta.

- Tietenkin on kyse laadukkaiden materiaalien valinnasta niin, että vaatteet kestävät pitkään. Tarkoitus on myös kertoa asiakkaillemme siitä, kuinka heidän kannattaa pitää huolta vaatteistaan. Samalla asiakkaamme oppivat miksi meille on tärkeää käyttää ympäristöystävällisiä sekä muita vaihtoehtoisia materiaaleja. Jokainen pieni kehitysaskel lasketaan, ja teemme jatkossakin parhaamme voidaksemme edistää ympäristöä vaalivia asioita, hän jatkaa.

Olemme aloittaneet matkan kohti maailmanlaajuisia kestävän kehityksen tavoitteita, joissa vuoteen 2025 mennessä olemme korvanneet kaiken puuvillan orgaanisella puuvillalla, kaiken polyesterin kierrätetyllä polyesterilla ja kartoittaneet missä ja miten kaikki nämä tuotetaan. Haluamme lisäksi varmistaa, että kankaan sekä vaatteiden tuotanto tapahtuvat tulevaisuudessa samalla mantereella kuljetusmäärien vähentämiseksi.

– Yritykset eivät selviä tulevaisuudessa, ellei heillä ole selvää, mitkä ovat yrityksen tavoitteet ympäristöasioissa, Emma sanoo.

Sitten hän jatkaa keskustelua siitä, kuinka tärkeää on ottaa täysi vastuu tuotteista suunnitteluvaiheesta aina siihen vaiheeseen asti, kun kaikki sadat tuhannet työvaatteet on toimitettu asiakkaille ympäri Eurooppaa. Tämän takia Hejcon asiakkaat voivatkin nyt antaa työvaatteilleen toisen elämän.

Olemmekin luoneet Re:Hejco -konseptin, jossa asiakas voi helposti lähettää vanhat työvaatteet takaisin roskiin heittämisen sijaan. Lajittelemme meille palautetut työvaatteet siten, että niiden materiaaleille löydettäisiin paras mahdollinen uusiokäytön tapa.

- Suurinta osaa vaatteistamme käytetään jo nykyisin useiden vuosien ajan korkean laadun ansiosta. Jatkossa kuitenkin esimerkiksi käytöstä poistuvasta mekosta voidaan suunnitella Re:Hejco-prosessin jälkeen pusero tai vastaava. Vaatteista voidaan tuottaa myös uutta tekstiilikuitua tai lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, Emma sanoo.

Mutta Hejco ei tyydy siihen - tavoitteena on ottaa suurempi vastuu asettamalla nollatoleranssi lentorahtien suhteen.

- Jotta todellista muutosta saataisiin aikaiseksi, kaikkien meidän on työskenneltävä useiden eri aloitteiden kanssa eri tasoilla samanaikaisesti. Vaikka olemme pieni yritys, olen täysin vakuuttunut siitä, että pystymme tekemään ison vaikutuksen. Tässä onnistuaksemme on erittäin tärkeää saada jokainen yrityksessämme sitoutettua mukaan tavoitteisiimme, hän sanoo. Tätä varten ylläpidämme avointa ilmapiiriä kaikille kehitysehdotuksille, joiden avulla voisimme parantaa toimintaamme ihan jokapäiväisestä arjesta lähtien.

- Kestävyyden saralla lista kehitettävistä asioista elää jatkuvasti. Mutta jokainen kehitettävä asia on tärkeä, sillä lopulta ne tarjoavat myös turvallisuutta asiakkaillemme. Ja asiakkaamme ovat meille se tärkein asia. Siksi olemme täällä tänään ja juuri heille haluamme tarjota parhaat tuotteet, joita pystymme tarjoamaan samalla varmistaen, että osallistumme toiminnallamme puhtaamman maapallon ylläpitämiseen mahdollisimman pienellä hiilijalanjäljellä ”, Emma toteaa lopuksi.

Kolme asiaa, joita et tiedä sinusta:

  1. Juoksen paljon enemmän kuin monet ihmiset tietävät. Se minulle omaa aikaa.
  2. Kuuntelen aina erilaisia ​​liiketoiminnan podcasteja matkalla töihin.
  3. Tykkään lukea keittokirjoja melkein joka päivä, ja rakastan kokata, mutta noudatan harvoin reseptejä.
26.05.2019

Boråsilainen Hejco vahvistaa asemaansa markkinoilla

Teemme parhaat työvaatteet kaikille terveydenhuollon ammattilaisille — heille, jotka päivittäin saavat muut voimaan paremmin. Meille on tärkeää, että heillä on käytössään mukavat, käytännölliset ja tyylikkäät työvaatteet.

Hejcon toimitusjohtaja Helen Landerborn sanoo olevansa sitoutunut siihen, että fokus pysyy jatkossakin yrityksen tärkeimmissä terveydenhuollon parissa työskentelevissä asiakkaissa.

Usein teemme sopimuksen ostajan kanssa, mutta hän ei ole se, joka käyttää vaatteitamme päivittäisessä työssä. Suunnittelemmekin vaatteemme huomioonottaen ne tärkeät pienet yksityiskohdat käytännön työssä.

Yhdeksän kuukauden aikana Hejco on muuttanut uuteen toimistoon Boråsin keskustaan, päivittänyt logonsa ja rekrytoinut uuden toimitusjohtajan. Helen Landerborn toimi CPO: n tehtävissä Nelly.com-sivustolla. Hän on työskennellyt aiemmin myös Lindexissä, Hemtexissä sekä Gina Tricotissa, joten hänen tietämyksensä asiakkaiden tarpeiden ymmärtämisessä sekä viestin selkeyttämisessä on poikkeuksellinen Tämä edesauttaa Hejcoa jatkossa keskittymään terveydenhuoltoalaan.

Olemme aina olleet hyviä terveydenhuoltoalan työvaatteissa ja se on ollut erikoisalaamme aivan alkuajoiltamme vuodesta 1954 lähtien. Nyt viemmekin fokuksen takaisin ydinosaamisalueellemme vaikka tietysti jatkammekin myös muidenkin nykyisten toimialojen vaatettamista. Siivoushenkilökunnan ja ateriapalveluhenkilökunnan vaatteet tehdään jatkossakin yhtä hyvällä laadulla, kuin muidenkin toimialojen, mutta ensisijaisena toimialanamme tulee jatkossa toimimaan terveydenhuolto.

Muutto ja päivitetty logo ovat tärkeitä asioita myös Hejcon uudelle itsenäiselle suunnalle arvovetoisena brändiä, jonka tehtävänä on tarjota parhaat työvaatteet kaikille terveydenhuollon työntekijöille.

"Aikaisemmin jaoimme samat tilat Fristadsin kanssa, joka kuuluu myös Fristads Kansas -konserniin. Siirryttyämme omiin uusiin tiloihin olemme saaneet mahdollisuuden vahvistaa Hejcon brändi-identiteettiä. Nyt me tunnemme itsemme paremmin ja kaikki luonamme vierailevat tietävät, että ovat tulleet Hejcolle", Helen Landerborn sanoo.

Helen puhuu myös siitä, että on tärkeää olla eturintamassa ymmärtämässä terveydenhuollon muuttuvia tarpeita. Vaatteiden toimintojen ja työn pienten nyanssien ymmärtäminen on ensisijaisen tärkeää. Esimerkiksi se, että jotkut värit toimivat paremmin eri potilasryhmissä kuin toiset tai, että taskun on oltava erityisessä kohdassa, jotta se ei olisi tiellä. Tärkeiksi asioiksi hän nostaa myös verkkokaupan sekä digitalisaation tuomien mahdollisuuksien huomioimisen Hejcon tulevaisuudessa.

Hejcon verkkokauppa kasvaa erittäin nopeasti ja toimitamme tuotteita tänään sekä Suomessa, Ruotsissa että ulkomailla. Tietysti on tärkeää, että asiakkaat voivat tehdä ostoksia missä ja milloin haluavat. Haluammekin tarjota parhaan mahdollisen kokemuksen kanssamme myös verkossa.

Kun markkinoilla on yhä enemmän yksityisiä toimijoita, myös laajan valikoiman tarve kasvaa. Halu erottautua kilpailijoista brändin profiilin mukaisten työvaatteiden avulla ja nuoremman sukupolven siirtyminen työmarkkinoille vaikuttaa myös Hejcoon.

Nuorilla, jotka työskentelevät hoitoalalla on uusia vaatimuksia kuin hoitajilla esimerkiksi 20 vuotta sitten. Tämä tietysti koskee työvaatteen ulkonäköä sekä istuvuutta, mutta myös valmistus- ja vastuullisuussasioita.

Hejco onkin edelläkävijä kestävyyden ja sosiaalisen vastuun suhteen. Lupaus, jonka Hejco antaa asiakkailleen - välitämme heistä, jotka välittävät muista - koskee myös valmistusta sekä toimittajia. Vastikään lanseeratun Re:Hejco -konseptin avulla kannustetaan asiakkaita lähettämään takaisin vanhoja työvaatteita. Yhdessä kumppaneiden kanssa näille takaisin lähetetyille vaatteille annetaan toinen elämä ja ne pääsevät uusiokäyttöön.

"Nämä ovat tärkeitä asioita meille. Mutta mikä tärkeintä, kun asiakkaamme sairaalassa, terveyskeskuksessa tai hammaslääkärissä pukeutuvat työvaatteisiinsa, heidän tulisi tuntea, että ymmärrämme heidän tarpeitaan", Landerborn toteaa.

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle
30 päivän palautusoikeus 30 päivän lasku Maksa turvallisesti SVEAn kautta Tilaa nyt, maksa myöhemmin - valitse SVEA lasku